Wij staan graag klaar voor u als zorgverlener. Wij wijzen u hierbij op de huisregels die in de onze praktijk gelden:
Wij staan graag klaar voor u als zorgverlener. Wij wijzen u hierbij op de huisregels die in de onze praktijk gelden:
Bij binnenkomst graag melden bij de receptioniste.
Behandeling en/of consult vindt alleen plaats op afspraak. Wanneer u vroeg in de ochtend belt met een klacht/ kiespijn proberen wij u diezelfde dag nog te helpen.
Bij een ongeval of nabloeding buiten openingstijden verwijzen wij u naar de spoeddienst. Het nummer is: 050 53 50 370.
Graag bij een eerste afspraak een geldig legitimatiebewijs meenemen.
Bij het eerste consult verzamelen wij de noodzakelijke gegevens om uw huidige mondconditie in kaart te brengen. Hiervoor moet ook een gezondheidsvragenlijst worden ingevuld. Deze vragenlijst zal tijdens elke bezoek gecontroleerd worden en zo nodig aangepast.
Om een goede mondzorg te garanderen, adviseren wij om tweemaal per jaar voor controle te komen bij de tandarts. Kinderen vanaf 2 jaar zien wij graag voor de controle.
Om een afspraak in te plannen kunt u zowel telefonisch als per mail contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is: 050 577 3001.
U kunt een voorkeur doorgeven voor een behandelaar en deze wordt dan in ons systeem genoteerd als uw vaste behandelaar. Mocht de behandelaar ziek zijn, zullen wij in de eerste instantie proberen te zorgen voor een vervanger. Mocht dit niet mogelijk zijn of mocht de behandelaar langdurig afwezig zijn, nemen wij persoonlijk contact met u op.
Indien u een afspraak wilt annuleren, dan horen we dit graag zo spoedig mogelijk. Een afspraak dient minimaal 24 uur van tevoren, telefonisch of per mail, te worden afgezegd. Bij geen of een te late annulering zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd bij u in rekening te brengen.
Afmeldingen kunnen alleen op werkdagen worden gedaan. Heeft u een afspraak op maandag dan dient u dit uiterlijk vrijdag aan ons door te geven.
Wij doen er alles aan om wachttijden te beperken. Wilt u daarom even contact met ons opnemen wanneer u vertraagd bent?
Wij verzoeken u wijzigingen in gegevens zoals adres, telefoonnummer en verzekering tijdig aan ons door te geven. Dit kan telefonisch, per e-mail of persoonlijk bij de receptie. Wanneer er wijzigingen zijn in uw gezondheid of de medicatie die u gebruikt, zou u dit dan aan uw behandelend arts door willen geven als u een bezoek brengt aan de praktijk.
Dagelijks besteedt ons team veel zorg en aandacht aan het voorbereiden van afspraken om u als patiënt zo goed mogelijk te kunnen behandelen. Helaas worden ook wij geregeld geconfronteerd met patiënten die niet, of veel te laat, op hun afspraak verschijnen. Dat is niet alleen vervelend, maar zorgt er ook voor dat ons team in die tijd geen zorg kan verlenen. Conform landelijke richtlijnen mogen tandartsen en mondhygiënisten voor een niet nagekomen afspraak de kosten in rekening brengen. Deze kosten vallen niet onder de dekking van je (aanvullende) zorgverzekering en moet je dus zelf betalen.
Indien een patiënt zonder gegronde reden een afspraak niet nakomt, kan een bedrag tot 100% van de geplande behandeling in rekening gebracht worden.
Afzeggen of verplaatsen van een afspraak dient 24 uur van tevoren gemeld te worden. Dit kan bij ons telefonisch of per mail. Ook in geval van ziekte verwachten we dat u ons dit ’s ochtends direct laat weten. Op die manier kunnen we in de voor u gereserveerde tijd nog proberen iemand anders te helpen.
Het is altijd de verantwoordelijkheid van een patiënt om een afspraak goed te noteren, deze op te volgen en minimaal 24 uur van tevoren te verplaatsen.
Wij dulden geen ongewenste intimiteiten, racisme en discriminatie. Bedreiging, mishandeling en andere vormen van agressie zijn verboden en leiden tot onmiddellijke uitschrijving in onze praktijk.
Onze facturering loopt via Infomedics. Inhoudelijke vragen over de rekening kunt u stellen aan de behandelaar. Voor betaalregelingen en andere vragen kunt u terecht bij Infomedics.
Aanwijzingen van praktijkmedewerkers dienen ten alle tijden opgevolgd te worden.
Wij kunnen niet aansprakelijk worden gehouden voor beschadigingen, verlies en diefstal van eigendommen.
Huisdieren (met uitzondering van hulp en blinde geleiden honden) zijn niet toegestaan vanwege hygiëne en infectiepreventie redenen.
Wij nemen doorlopend nieuwe klanten aan! Klik op de knop hieronder voor meer informatie of om uzelf bij ons on te schrijven.