Biolase Ezlase 940

Voor bepaalde behandelingen wordt er binnen onze praktijk ook ter aanvulling gebruik gemaakt van onze laser; Biolase Ezlase 940.  Een laser is een  krachtige bundel van geconcentreerd licht. Met behulp van de laser kun je zeer gericht en zeer precies in allerlei weefsels snijden. Lasers worden sinds jaren succesvol toegepast binnen onder andere de industrie en vooral ook binnen de medische wereld.

Wij gebruiken de biolase voornamelijk voor

Tandvleesbehandelingen; Voor de behandeling van parodontitis wordt door onze mondhygienistes ook soms de laser ter aanvulling gebruikt voor het verwijderen van bacteriën die zich tussen de tand en het tandvlees bevinden.

Koortslip : Ook wel herpes labialis is erg vervelend en zeer besmettelijk. Met de laser kan een koortslip in een vroeg stadium worden behandeld waardoor deze zich minder snel uit en sneller zal genezen. Hierdoor zal de pijn die vaak optreedt bij een koortslip ook veel minder zijn.

– Tandvleescorrecties

Kleine chirurgische ingrepen;

Een belangrijke eigenschap van de laser is de coagulerende (bloeding stoppende) werking, waardoor de behandelingen binnen de praktijk niet meer wordt belemmerd door bloeding. Bij vele behandelingen, zoals het leggen van witte vullingen of het plaatsen van CEREC kronen, is het uiterste belangrijk om de mond goed droog te leggen, zodat de lijm beter plakt. Bloed is vochtig en zorgt dat het niet goed droog te houden is. De lijm plakt dan niet.

Het tandoppervlak wordt daarbij niet beschadigd. Ook kun je met de laser het ontstoken weefsel verwijderen, wat de genezing van het tandvlees bevordert. Kenmerken van ontstoken tandvlees zoals bloeden en zwelling nemen daarbij af.